طرز تهیه جوجه کباب لبنانی با ارده و طعم سبزیجات

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی

طرز تهیه جوجه کباب لبنانی با ارده انواع جوجه کباب ها عربی با طعم سبزیجات xvc jidi    i  fhfh gfkhkd

جوجه کباب لبنانی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب بین المللی است که با مرغ تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی لبنانی در ادامه با سایت سبک زندگی ایرانیان همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه یا فیله مرغ ۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش ¼ پیمانه
روغن مایع ¼ پیمانه
ارده (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری
سیر ۲ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
ماست چکیده پر چرب ¼ پیمانه
فلفل دلمه ای ۲ عدد بزرگ
نمک ۲ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
پاپریکا ۱ قاشق چایخوری

دستور پخت جوجه کباب لبنانی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب لبنانی خوشمزه ابتدا سیر را رنده می کنیم و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب در حدی تفت می دهیم که عطر سیر بلند شود. توجه داشته باشید که سیر خیلی زود می سوزد و نباید زیاد تفت داده شود.

مرحله دوم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه و پاپریکا را به سیر اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود.

مرحله سوم

در صورتی که طعم رب گوجه فرنگی باب میل شما نیست، می توانید انرا حذف کنید و به جای ان مقداری زعفران دم کرده اضافه کنید. پس از اینکه رب گوجه فرنگی را تفت دادیم تابه را زا روی حرارت کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند.

 

شامی کباب یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار ایرانی است که مانند کباب تابه ای از کباب های خانگی محسوب می شود. این کباب خوشمزه که با نام کتلت گوشت هم شناخته می شود از ترکیب گوشت چرخ کرده ، سیب زمینی و پیاز تهیه می شود. برای مشاهده این آموزش در ادامه با طرز تهیه شامی کباب همراه باشید.

مرحله چهارم

در این مرحله سینه یا فیله مرغ را به صورت جوجه کبابی برش می زنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه فلفل دلمه ای ها را نیز به صورت درشت خرد می کنیم و به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ماست چکیده را به همراه آب لیمو ترش، ارده و روغن مایع اضافه می کنیم و پس از اینکه مواد که تفت دادیم خنک شدند، آنها را نیز به کاسه اضافه می کنیم و مواد را به دست زیر و رو می کنیم تا کاملا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

در صوتر تمایل می توانیم کمی جعفری یا شوید خشک هم به مواد طعم دهنده جوجه کباب اضافه کنیم که اختیاری می باشد. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و برای اینکه گوشت مرغ به خوبی طعم دار شود یک شب در یخچال قرار می دهیم.

طرز تهیه مرغ شکم پر

مرغ شکم پر یکی از غذاهای مجلسی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی مجلسی در ادامه با طرز تهیه مرغ شکم پر همراه باشید.

مرحله هفتم

پس از اینکه گوشت مرغ به خوبی استراحت کرد انرا از یخچال خارج می کنیم و به سیخ می کشیم، سپس منقل زغال ( زغال های یکدست روشن) را اماده می کنیم و سیخ ها را به ترتیب روی منقل می چینیم و کمی باد می زنیم.

مرحل هشتم

پس از اینکه کباب ها خودشان را گرفتند انها را به صورت متداوم می چرخانیم تا به صورت یک دست بپزند. در کنار جوجه کباب در صورت تمایل می توانیم فلفل و گوجه فرنگی هم کباب کنیم. در پایان کباب را به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

Bonab Kebab Recipe (East Azarbaijan in iran)

Bonab Kebab is one of the types of delicious and traditional Iranian kebabs, the originality of which belongs to Bonab city.

بیان دیدگاه